tirsdag den 16. marts 2010

Ting jeg glæder mig til

Siden sidst er der blevet bestilt flybilletter! Den 28. maj flyver Mikkel og jeg til Island, hvor vi skal turnere indtil 2. juni hvor vi vender endeligt hjem til Danmark. Vi sparer mere end 1000 kr. på at flyve via Island (i forhold til direkte forbindelse til København) – og så får jeg lov at opleve Island, hvilket jeg har drømt om længe. 

Hvad jeg glæder mig endnu mere til er dog den store genforening med Karoline, som der nu også er indkøbt billetter til! D. 7. juni flyver jeg nemlig til Paris!!!!!! (ingen grund til at spare på udråbstegnene i denne sammenhæng). Faste læsere af bloggen vil bemærke at jeg nu er begyndt at tælle ned til genforeningen (se i højre side af bloggen). Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig har glædet mig så meget til noget som helst.

Noget tredje jeg er helt oppe at køre over er en nyligt opstået idé om at jeg skal have anskaffet mig et grønlandsk kørekort! Mit danske kørekort blev væk sammen med min tegnebog inden afrejsen til Grønland og da jeg nu er bosiddende her er jeg naturligvis berettiget til et grønlandsk kørekort! Jeg var nede på politistationen og forhøre mig om mulighederne i dag og der er ingen problemer, jeg skal bare komme med 200 kr. og et foto! Og der står ingen steder at det skal være et vellignende foto, så min plan er at jeg de næste par uger skal komme til at ligne en grønlænder mest muligt, så jeg kan få taget et rigtigt godt foto! Vi snakker overskæg, sort hår, briller, striksweater - og måske en lille smule photoshop. Men da der muligvis er tale om en hårfin balance mellem det lovlige og ulovlige i min fotofremstilling, skal jeg ikke afsløre mere her, blot garantere at det ikke bliver kedeligt. Jeg kan umuligt forestille mig nogen bedre souvenir fra min tur til Grønland end mit helt eget kørekort med teksten "Uppernarsaat Kaalalit Nunaat"!

Den fjerde ting jeg glæder mig til er weekenden! Vi har friweekend og lørdag har Anders endnu engang inviteret os på grønlandske lækkerier. Denne gang byder han på rensdyrtunge som forret og grønlandsk lam til hovedret! Det bliver virkelig spændene. Anders har virkelig givet en, for mig, unik introduktion til det grønlandske køkken og jeg priser mig lykkelig for at jeg er blevet inviteret med som det tredje hjul, hver gang Atangana og Mikkel har besøgt (sviger)far og blevet budt på traditionel grønlandsk mad. Jeg havde glædet mig ustyrligt meget til det grønlandske køkken, men havde knapt turde håbe på at jeg kunne få lov at opleve det fra første parket - men sådan er det gået!