onsdag den 12. maj 2010

Onsdag 8.39

Jeg vågnede kl.6.30 ved at solen skinnede ind på min køje gennem
koøjet i rummet vi har sovet i. Jeg for op og sprang op for at se hvad
gemte sig udenfor og da det viste sig at være smukke bjerge og
kolosale is bjerge gik der ikke mere end to minutter før jeg stod klar
til mønstring på dækket. Og fuck hvor har det været en god morgen.
Indsejlingen til Arsuk har været helt fantastisk og slår om muligt
udsejlingen fra Nuuk. Mageløst. Fantastiske landskabsformationer og
hvor de største isbjerge jeg hidtil har set har været på størrelse med
villahuse er disse på størrelse med hele villaveje! Vi sejlede forbi
et der var større end færgen. Så jeg har tilbragt hele morgenen på det
solrige dæk - nu er det slut med at sidde og surmule i kantinen!
Morgenen toppede dog da jeg for 5 minutter siden så OG fotograferede
en sæl der var oppe at trække morgenluft ved en af de tusinde isflager
vi har skubbet os igennem på vejen ind til Arsuk. Vi ankommer vist
snart, i hvert fald er der nu mobildækning så jeg skynder mig at sende
dette indlæg og nyde det sidste af turen ind.